Madhi Niraindhu - Full Moon, Aru meen - The star which is an union of six ( Indian knew that the star is actually a union of 6 stars) ie Karthigai - Serum - join together ie on When the star Karthigai joins with full moon, When the entire village light the street with lamps and decorate with garlands and the old village celebrates, your thalaivan will join us.
2. Natrinai song 202 refers as under:
பாலை - பாலை பாடிய பெருங் கடுங்கோ
புலி பொரச் சிவந்த புலால் அம் செங் கோட்டு ஒலி பல் முத்தம் ஆர்ப்ப வலி சிறந்து வன் சுவல் பராரை முருக்கி கன்றொடு மடப் பிடி தழீஇய தடக் கை வேழம் தேன் செய் பெருங் கிளை இரிய வேங்கைப் பொன் புரை கவளம் புறந்தருபு ஊட்டும் மா மலை விடரகம் கவைஇ காண்வர கண்டிசின் வாழியோ குறுமகள் நுந்தை அறுமீன் பயந்த அறம் செய் திங்கள் செல் சுடர் நெடுங் கொடி போல பல் பூங் கோங்கம் அணிந்த காடே
Meaning -Like the line of Lamps kept in themonth suitable for doing good deeds named after Arumeen ( Karthigai)
3. Kar Narppathu song 25 - Describes the lighting of lamps on Karthigai day -
தோழி தலைமகட்குப் பருவங்காட்டி வற்புறுத்தது
நலமிகு கார்த்திகை நாட்டவ ரிட்ட தலைநாள் விளக்கிற் றகையுடைய வாகிப் புலமெலாம் பூத்தன தோன்றி சிலமொழி@ தூதொடு வந்த மழை.
4. Kalavazhi Narpathu song 17 mentions Karthigai Deepam as
I am only a compiler. Compiling various facts and details from various sources.
Mu.Raghava Iyengar had touched many literary evidences on Ramayana earlier. I could not take xerox from the owner of the book - but noted the points. More will come.
I understand that one copy is in Thiru Vi Ka Library. Will try to get that and post.
Ramayanam will continue with more details.
There are many senior legends in the group.
During the discussions on Koliyanur Valisvaram dwarapalaka - Kathy madam pointed out that it is early Chola. There was no evidence at that time. But just by looking the image madam confirmed that it is early chola. Now we are getting more details on Aditya temple surrounding that place.
There are many such people in the group.
We will rework Ramayanam once the entire series is over, debate them and compile and bring in a book/e book form.
There are some epigraphs. Thiruvannamalai has epigraphs from the period of Nandhivarman III - 863 AD.
During the period Rajendra I, 1034 - one Pandi Udaya Divakaran of Cholanadu made a contribution for the food offering to lord when he is on procession ( ezhundharulumbodhu) on Karthigai festival and also for offering food to sanyasis during karthigai festival.
In Rajadhiraja period - AD 1050, one Arangan Aravanaiyan ( what a beautiful name) alias valavadikara muvenda velalan made an endowment for sandal paste to the god on the occasion of "sandadal" during Karthigai month Karthigai festival and for doopam on the same day.
Intrestingly during Kulothunga III period there is a mention of " Pon veyndha" to the temple. Looks Thiruvannamalai once had a Golden Vimanam.